Dr. Hauschka

 
Dr. Hauschka is pionier op het gebied van natuurlijke cosmetica en gelooft in clean beauty. Dat betekent dat hun producten geen synthetische geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen bevatten, maar enkel het beste uit de natuur, zoals biologische, heilzame plantenextracten.

Het verhaal van Dr. Hauschka

Rudolf Hauschka ontwikkelde een methode waardoor het mogelijk werd om natuurlijke geneesmiddelen zonder alcohol te produceren. Door de grote vraag naar deze producten richtte hij in 1935 de firma WALA op. Hij speelde met de gedachten om een eigen cosmeticalijn te ontwikkelen. Nadat hij Elisabeth Sigmund ontmoette, namen deze ideeën concrete vormen aan. Samen werkten ze aan formules voor een gezichtsverzorgingslijn en ontdekten natuurlijke samenstellingen, zonder synthetische toevoegingen. In 1967 kwamen de eerste producten op de markt. In 1999 volgde een make-uplijn met natuurlijke ingrediënten en in 2009 werd het assortiment uitgebreid met mondverzorgingsproducten onder de merknaam Dr. Hauschka Med.

Duurzaamheid 

Duurzaamheid is voor Dr. Hauschka een vanzelfsprekendheid en onmisbaar voor de kwaliteit van hun producten. Veel ingrediënten komen uit hun biologische-dynamische tuin. Hun grondstoffen komen bijna uitsluitend van gecontroleerde biologische teelt, biologisch-dynamische teelt of van fair trade projecten. Ze gebruiken gecertificeerde groene stroom, doen aan warmteterugwinning en ze maken gebruik van de temperatuur van de aarde voor de klimaatregeling. Ook helpen ze wereldwijd boerderijen om hun werkwijze aan te passen om zo het gecertificeerde Demeter-keurmerk voor biodynamische landbouw te verkrijgen. De producten van Dr. Hauschka zijn erkend met het NaTrue-keurmerk. NaTrue is een keurmerk voor natuurcosmetica. Producten met dit label zijn dierproefvrij, microplasticvrij en vrij van synthetische geur- en kleurstoffen, siliconen en GMO’s.